Lugnet före stormen...!

Det var tidigt, klockan var inte mer än 04.23 denna vårmorgon. Det låg en tunn dimma längst det fuktiga gräset, i bakgrunden hördes duvorna med sitt klassiska läte. Trupperna har samlats, det var detta de hade jobbat mot under hela året. Det var för dessa 3-5 veckor som Betula-släktet levde, detta är deras chans att förslava stora delar av mänskligheten. Betula-släktet hade nu ställt sig i formationer redo för anfall, uniformerna prydliga och förstklassiga. Deras ledare står där längst fram, det är från honom de alla väntar på de sista orden. 

Idag är inte dagen det ska ske, de kanske attackerar imorgon eller dagen efter det. Till dess står den mäktiga armén där uppradade i tiotusental i horisonten, och bara väntar. Svart och vit, smal och ståtlig, envis och hängiven. 

Dagen kommer att komma, jag kommer inte ha en chans. Finns inget som hjälper till 100 %, bara halvmediokra hjälpmedel för dyra pengar. 

Det finns inget som stoppar Björkarnas och deras pollen från att bryta ned mig sakta men säkert, fast än så har de inte lyckas bryta ner mig totalt. I’m still standing as the winner every year. Förhoppningsvis kommer det alltid vara så. 

Tjääääna Hej

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag lider med dig!!! Hugg ner dom bara!

2009-05-05 @ 20:45:22
Postat av: Madde

Vad händer? Inget skrivet på länge nu..

2009-05-10 @ 19:30:25
URL: http://maddla.blogg.se/
Postat av: Nettan

Håller med Madde! Vad händer? Jag vill läsa mer.....

2009-05-10 @ 19:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0