En ny "Era" har startat.....

Nu undrar säkert alla ni 3 som läser denna blogg vad den nya "Eran" är. 
Eran är att jag kommer berätta historier om Daniel Bloms och min vänskap.

Början till något ENORMT.....

Daniel och jag träffades för länge sedan. Det en mörk december kväll, snön låg så där blaskig som bara snön kan i Karlskrona......NÄÄÄ så var det inte riktigt kanske. Jag vet inte när vi träffades först. jag vet dock att det med största sannolikhet var genom hockeyn.
Daniel och jag var inte bästa vänner från början när vi spelade U-10, vi var bekanta. Tiden gick och man började se tendenser till Daniels humör som hockeyspelare. Det var på en träning som vi spelade någon form av zonspel, Daniel och jag var på olika lag och tampades om pucken rätt ofta. I en situation bakom mål så råkade jag få in mitt blad i Daniels skena, han föll. Jag vill ju säga att jag är helt oskylldig till att gjort det med mening. I alla fall så började Daniels temprament rinna över den där kända kanten som alla vet som känner honom. Som grädde på mosen så låg antagligen Daniels lag under stort, som vanligt.
Daniel vänder sig om där han ligger, skriker och svär som en galning. Jag spelar lugnt vidare och det retar honom ännu mer. Daniel åker nu raka vägen upp till tränare och gråter och skakar av illska. Tränarna som står och snackar skit om diverse saker säger att Daniel måste lära sig att " är man med i leken....".
Valet av ledarna att säga detta till Daniel i hans humörsvängning var inte det bästa, han tar nämligen saken i egna händer. Daniel vänder sig om ner mot zonen där vi spelar och letar upp mig bland spelarena. Han tar fart som en tjur gör mot den rödatyg biten. Han kör med fullfart med klubban i högstahugg i ryggen på mig, det hela slutar med ett smått slagsmål som våra kära tränare får bryta upp. Vi blir satta i båset och tillsagda att vi ska lösa detta och bli sams. När vi suttit där ett tag säger Daniel "nu när man sitter här så är man typ bästavänner". 
Efter denna dagen har jag och Daniel Gjort allt som nästan går att göra på denna jord.

Detta var början till en vänskap som jag hoppas ska följa mig ned i graven om sisådär 60år. Om man kan Älska en man utan att vara homosexuell så gör jag det med Daniel.


Tjäääna Hej

Kommentarer
Postat av: U

Haha, kan bara tänka mig ditt flin efter din tripping. Rätt åt dig att du blev cross-checkad efteråt. Jag hade gjort samma sak :)

2009-04-22 @ 18:15:29
Postat av: Anonym

Naaaw :)

2009-04-22 @ 18:43:29
Postat av: nettan

Detta kommer jag ihåg!:)

2009-04-22 @ 19:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0