Det växer...

Då var det dags, fingrarna samarbetar med hjärnan och ut kommer dessa väl valda ord. Värmen är påväg till Luleå, snön smälter och isarna tinar. Himlen blir allt blåare och molnen blir allt färre. I horisonten syns bilderna av de vackra minnen, pappas brygga och skratten från barnen, skallen från hundarna. Där står han pappa, Kent min förebild på många sätt, med hammaren i högstahugg och svetten sprutar och han blir bara brunare och brunare. Mamma busvisslar från huset, alla vet vad som menas med det. Matdags. 
Nä nu får jag sluta jiddra och börja trolla med mina fingrar.

Just det, "Det växer" i mitt fönster på toaletten. En mycket vacker växt som sprudar av liv och glädje, färgerna är fagra och röda. Jag tittar till den varje morgon och ser hur den växer och blir stor och stark. Dess tillfälliga bostad är en äggkopp som gör så att det hela ser ut som en elegant staty, nästan en statyet. Att flytta den lite då och då ingår i jobbet, jag menar, hur kul hade jag tyckte det vara att stå på samma ställe dagarna i ända. Han har t.o.m. ett namn, Elton just som Sir Elton John.

Enligt prognoserna så ska solen skina imorgon, då blir det 8 nya magnifika kilometer runt Ytteviken. 

För den som nu vill veta vad jag egentligen snackade om där tidigare så är det en rödlök som börjat växa, som jag ställde i en äggkopp i badrumsfönstret. 

Tjääääna Hej

Kommentarer
Postat av: Anonym Karlskronit!

När du skriver och gör såna saker är du exakt som Roland. Finns det några likheter?

http://www.youtube.com/watch?v=4jguYlpH5H8

2009-04-24 @ 23:55:14
URL: http://studentfarsan.blogg.se/
Postat av: Muminpappan

Du har ännu inte nämnt dina favoriter till VM-guld. Det tycker jag är svagt, för både du och jag vet att det e FINLANDS år i år :D:D

2009-04-25 @ 02:21:24
Postat av: Föräldrarna

Vi är överens, du borde bli författare!

2009-04-25 @ 08:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0