Är man med i leken får man leken tåla...!

Det har nu gått någon dag sedan senaste inlägget, tror de professionella kallar det för "skrivkramp". Jag har faktiskt funderat lite vad jag ska skriva, fast detta utan någon särskild framgång. Fast sent igår kom jag på ännu en Blom&Ekman bravad.  Att skriva vad jag gör varje dag och allt jag ska göra imorgon känns inte som min grej, roligare att tycka till om saker dessutom skriva om bland annat gamla minnen som det jag kom på igår. 

Som ni nu vet så gjorde jag och Daniel det mesta tillsammans, ja ett tag där så gjorde vi allt ihop. Tidpunkten vi denna händelse måste varit när jag och Daniel gick i 8:e klass på Galären. Det var dags för praktik, sökningarna gjordes och vi sökte till Team Sportia. Tiden gick och det var dags för oss att infinna oss på Team Sportia och vi var väldigt exalterade fast nervösa. Vi gjorde inte de mest produktiva uppgifter, inte de viktigaste heller antagligen. En morgon när vi kom in så fick vi reda på att vi skulle inventera skolagret. Detta är inte det lilla skolagret utan en så kallat mastodontuppgift. Om jag ska vara ärlig så tror jag vi fick denna uppgift för att vi varken dög till något annat eller för att de inte ville ha oss bland kunderna.
Men tillbaka till inventeringen, vi började riktigt bra och räknade och sorterade som aldrig förr. tiden gick och när vi skulle sluta vid 16 så var vi inte närheten till klara. 
Dagen efter så fortsatte vi fast vi hade nu förstått att de inte brydde sig om vad vi kom fram till utan att vi bara skulle ha något att göra. Vid lunch gick vi till jourhavande lekledare och sa att det "typ" fanns 1000 skor runt 500 par, detta var dock en väldigt vild gissning vilken lekledaren accepterade. 
Efter lunch hade vi inte fått någon ny uppgift så vi kom på en egen, att strukturera om i glasskåpen som står runt om i butiken. Till vår förvåning så gillade lekledaren iden och vi fick nyckeln. Av en ren slump så började vi med skåpet med boxningshandskar i, det var alltså upplagt för totalt urspårning. Vi slet på handskarna och började fightas lite på lek, detta var tydligen inte nog så vi smög bakom in i lagret i en väldigt öde del där vi nu började diskutera regler. Vi kom fram till att vi skulle slå vartannat slag, alltså den som blev slagen skulle inte skydda sig. Daniel vann lottningen och fick börja slå. 
Daniel har alltid varit lite feg av sig så han slog inte allt vad han kunde, men ändå så jag föll till marken och blev sittande och ordentligt snurrig. Det ska också tilläggas att även om vi var i en öde del av lagret så var det bara en 1cm tjock spånskiva mellan oss och cykelavdelningen. Det var nu min tur att slå Daniel, och ställde sig lite framåtlutad och väntade. PANG. Jävlar vad jag klappade till honom. Daniel flög bakåt och i fallet slet han sönder en stor låda med bikinis som "rann" ut över golvet. Daniel låg där och småflinade samtidigt som han inte visste vart han var, jag asgarvade och utanför hörde vi nu kunderna som undrade var det var som just hade hänt. jag hjälpte daniel upp och vi ranglade sakta ut i butiken igen. Daniel var inte sig själv mer den dagen, fast vi hade så roligt åt händelsen.

Om ni nu undrar vad jag menar med lekledaren så var det den stackare som för dagen hade ansvar för oss. 

Bild på Daniel kommer snart.

Tjääääna Hej



Kommentarer
Postat av: Nettan

Ni är för goa!

2009-04-28 @ 22:51:28
Postat av: Anonym

Tokstollar! :)

2009-04-28 @ 22:53:10
Postat av: Daniel

Haha! Du fick mig nyss att skrata åt mitt eget fall :) Tror varken du eller jag hade haft chans till en karriär inom boxningen. :)

2009-04-29 @ 00:04:37
URL: http://studentfarsan.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ekman!

inte visste jag att du bloggade ;D



Ang. tidigare inlägg... det går ju lite bättre för Finland just nu ;)

2009-04-29 @ 23:36:41
URL: http://tiapia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0